piątek, 27 czerwca 2014

Tam gdzie spadają anioły - Dorota Terakowska

W ostatnim czasie chciałam przeczytać jakąś książkę polskiego autora. Zawsze miałam pecha do polskich autorów, szczególnie książek młodzieżowych dlatego chciałam się przekonać czy są jednak dobrzy polscy autorzy, nie tylko piszący powieści typowo fantastyczne, bo tych cenie i chętnie czytuję. Związku z tym skusiłam się na Dorotę Terakowską i jej powieść trochę fantastyczną, jednak nie do końca.

Tytuł: Tam gdzie spadają anioły
Autor: Dorota Terakowska
Seria: ---------------
Wydawnictwo: Literackie

Książka ta opowiada o Ewie, małej dziewczynce, która nie postrzeżenie traci swojego anioła stróża, co powoduje wiele nieszczęść w jej życiu. Wszyscy dookoła jej zastanawiają się dlaczego tak się dzieje i gdy dowiadują się o chorobie dziewczynki zaczynają splatać niektóre fakty ze sobą, dochodzą do wniosku, że warto może poszukać zaginionego anioła Ewy.
               „Najbardziej upokarzające to gardzić samym sobą.”
W tej opowieści autorka porusza wiele aspektów dotyczących religii i samej wiary. Nie jest to tylko zwykła lektura, lecz również gromada różnych myśli i pytań filozoficznych związanych z wiarą. Czytając tą książkę zrozumiałam, że sama nie znam odpowiedzi na podstawowe pytanie: Czy ja bym uwierzyła ? Oprócz samego aspektu filozoficznego autorka przedstawia nam swój pomysł jakby mogło wyglądać niebo i same anioły. Znajdziemy tu dużo historii  na temat aniołów i poszczególnych  obrazów ich w danej religii ( tak, anioły nie występują tylko w katolicyzmie, tak jak wszyscy myślą).
 „Jest bowiem kilka odmian ciszy; najlepsza jest ta, która zapada z wyboru człowieka, a nie przeciw niemu.”
Pani Terakowska wytworzyła przepiękny świat gdzie magia przeplata się z rzeczywistością. Każdy bohater w tej powieści jest wykreowany w specjalny sposób i na swój sposób indywidualny. Można się utożsamić z każdym bohaterem. 

Ogólnie książka bardzo mi się podobała i polecam ją każdemu. Z chęcią sięgnę po kolejnych polskich autorów, również po p. Terakowską.

Ocena: 7/10

Książka bierze udział w wyzwaniu:

 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz