sobota, 21 czerwca 2014

Odmieniłeś moje życie - Abdel Sellou

Pewnie wiele z was kojarzy film Nietykalni. Tak, więc ta książka jest autobiografią głównego bohatera (pełnosprawnego) tego filmu. Osobiście nie widziałam filmu, bo stwierdziłam, że najpierw chcę przeczytać książkę. Jak się okazało najpierw powstał film, a dopiero potem książka, dlatego autor nie opisuje tego co było w filmie (, bo i po co ).



Tytuł: Odmieniłeś moje życie
Autor: Abdel Sellou
Seria: --------
Wydawnictwo: Albatros

 
Abdel Sellou opisuje nam swoje całe życie począwszy aż od dzieciństwa po dzień dzisiejszy. Niestety już od samego początku nie ma on szczęścia w życiu. Po oddaniu go cioci i wujkowi z informacją - Od teraz to oni są twoimi rodzicami, a ty masz zapomnieć o swoim poprzednim życiu - cały jego dotychczasowy świat się burzy, co powoduje liczne konflikty z prawem. Dopiero po spotkaniu Phillipo'a Pozzo di Borgo zaczyna się zmieniać i myśleć nie tylko o sobie, ale również o innych. Jak sam pisze nadal nie rozumie dlaczego to spotkanie wywarło na nim taki wpływ, ale jest panu Pozzo wdzięczny do końca życia.

Książka jest pisana prostym językiem. Książkę czyta się szybko jednak jest parę momentów, które spowalniają cały jej bieg. Niektóre fragmenty moim zdaniem były nie potrzebne i właśnie w tych momentach miałam ochotę przerwać czytanie. Książka jest podzielona na kilka części i każda z nich opowiada o kolejnym etapie życia Abdela. Jestem trochę rozgoryczona, ponieważ etap który mnie najbardziej interesował, a mianowicie sama przyjaźń z p. Pozzo, zajęła najmniej miejsca. Autor nam jednak wytłumaczył różnice pomiędzy filmem,a rzeczywistością. Jestem pełna podziwu Phillipo' wi ponieważ to on stwierdził, że włąśnie Abdel będzie jego asystentem, a nie inni kandydaci. Dał mu szansę.

Książka bardzo mi się podobało i z niecierpliwością czekam aż obejrzę film. Polecam ją wszystkim osobom, które szukają dobrej biografii (nie)zwykłego człowieka. Nawet tym którzy obejrzeli film, bo opowieść będzie tylko zwieńczeniem całej tej historii.

Ocena: 7/10

Książka przeczytana w ramach:


1 komentarz:

  1. Film bardzo mnie ujął, dlatego z nieukrywaną chęcią zapoznam się z tą pozycją.

    OdpowiedzUsuń