sobota, 6 września 2014

Requiem dla wilka - Maria Nurowska

Tytuł: Requiem dla wilka 
Autor: Maria Nurowska
Seria: Nakarmić wilki. Tom 2
Wydawnictwo: W.A.B.
Wyzwanie:
- Rekord 2014

Poprzednia część -> tutaj<- tak mnie pochłonęła, że już następnego dnia musiałam wypożyczyć kontynuację. I mogę śmiało stwierdzić, że pani Nurowska stała się jedną z moich ulubionych autorek. Co prawda Nurowska nie nazywa tych książek serią to jedna jest kontynuacją drugiej, a przynajmniej poszczególnych jej wątków.

Kontynuacja głośnej powieści Nakarmić wilki z 2010 roku. Młoda reżyserka Joanna przyjeżdża w Bieszczady, do wsi, w której przebywała bohaterka Nakarmić wilki, Katarzyna. Joanna chce się spotkać ze swoim idolem, starym reżyserem, który w Bieszczadach kupił dom. Z początku niechętny jej mężczyzna po jakimś czasie zaczyna się nią interesować. Okazuje się, że pamięć o Kasi jest we wsi ciągle żywa, jej tajemnicze losy wciąż nie dają spokoju tym, którzy się z nią zetknęli. Mieszkańcy odnajdują w Joannie podobieństwo do zmarłej tragicznie doktorantki, zdarza się, że pytają: „Pani ożyła?". Zaintrygowana tym Joanna zaczyna szukać informacji o swojej poprzedniczce, kontaktuje się z jej uczelnią, wynajmuje chatę, w której mieszkała Kasia. Nic nie wie o lesie ani o zwierzętach, ale zaczyna żyć życiem tamtej dziewczyny, i choć nie zna zachowań wilków, postanawia odszukać je i sfotografować. Historia komplikuje się jeszcze bardziej, gdy w jej życiu pojawia się Olgierd, pilnie strzegący wilków i swojej pamięci o Katarzynie. Życiem kobiety zaczyna rządzić fascynacja dwoma mężczyznami - wybitnym artystą i skrytym naukowcem, ale przede wszystkim zagadkowymi dzikimi zwierzętami, których odnalezienie staje się jej obsesją...

Główna bohaterka Joasia z początku bardzo mi spodobała, lecz im bliżej końca książki stawała się co raz bardziej irytująca. W końcu doszło do tego, że bardziej byłam  za męskimi bohaterami i ich było mi szkoda. Oczywiście jak to w książce po części o miłości musi pojawić się problem którego tu wybrać. Czy staruszka, który co prawda nadaje się na przyjaciela, ale za dużo nie można od niego oczekiwać ( chyba, że wystarczy wam ciepła herbata i koc), czy młodego w pełni sił mężczyznę, który co prawda jest dość tajemniczy, ale właśnie to cię pociąga? No jak wiadomo większe szanse ma jednak kandydat numer 2, więc tym bardziej było mi szkoda Jerzego, w końcu to bardzo sławny filmowiec.
              " ...człowieka nie można złamać, jeśli jest w nim wola życia."
Bardzo spodobało mi się jak autorka poprowadziła wątek p. Waldka czyli UWAGA! SPOILER rzekomego zabójcę Kasi. UWAGA! KONIEC SPOILERA W tej części poznajemy go bliżej i dzięki temu wiemy, co tak naprawdę zdarzyło się tego feralnego dnia w lesie. Autorka pokazała nam  jak  bardzo może się różnieć opinia innych od rzeczywistości.

W trakcie czytania miałam wrażenie, że niektóre fragmenty zostały żywcem przepisane z poprzedniej części. Dziwnym trafem bohaterowie tej książki pojechali na odpoczynek na tą samą wyspę co Kasia kilka lat temu i była w tym samym kościele co ona. Przez chwilę pomyślałam, że p. Nurowskiej nie chciało się tworzyć nowego miejsca, więc do granic możliwości wyczerpała te już istniejące.

Na szczęście jest to jedyna wada tej powieści jaką znalazłam, a ja nadal mam zamiar przeczytać jeszcze jakieś książki tej autorki. W końcu nie często spotyka się autora, który w tak łatwy sposób mówi o rzeczach trudnych.

Ocena: 7/10

Taylor Swift - Shake it off

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz